انواع دیوارهای ساختمانی از نظر عملکرد و مصالح - دیجی معمار ، مرجع تخصصی صنعت ساختمان

مسیر های ارتباطی

Karena
9 تیر 1400
ساخت و ساز
581 بازدید

    1. همواره دیوار یکی از المان های اصلی ساختمان به حساب می آید که به صورت قائم بوده و دارای ساختاری ممتد و یکپارچه می باشد. دیوار ها در ساختمان همگی دارای یک عملکرد نیستند. معمولا دیوار در سازه ایفا کننده سه نقش جداسازی فضا ها از یکدیگر، تحمل بار اعمالی و ایجاد حفاظ یا حصار در اطراف مکانی می باشد که متناسب با نوع نقش سازه ای، ساخت آن باید مطابق با اصول خاصی صورت پذیرد. انواع دیوارهای جدید ساختمانی را بر اساس سه معیار عملکرد ساختار و مصالح ساختمانی تقسیم بندی می کنند:

آجر را می توان به نوعی از ارزانترین و مقاوم ترین مصالح مورد کاربرد در ساخت دیوار دانست. به همین ترتیب آجر سفال محصولی می باشد که کاربرد زیادی در ساخت دیوار دارد. از ابعاد مرسوم آن آجر سفال ۱۰ سانتی و آجر سفال ۱۵ سانتی است که برای ساخت دیوار باید آن را تهیه نمائید. به همین منظور جهت دریافت جزئیات قیمت آجر سفال تهران به لینک مربوطه مراجعه نمائید.

دیوار عایق

همانگونه که از نامش مشخص است این سازه وظیفه ممانعت از ورود صدا، گرما و سرما را دارد. باز هم در این دسته انواع مختفلی اعم از دیوار عایق رطوبت و حرارت قرار خواهد گرفت.

دیوار عایق رطوبت

عموما یک سازه از یک طرف آب باران یا برف و از سه جهت رطوبت خاک را به خود جذب می کند. به همین دلیل نیاز است تا برای حفظ مقاومت ساختمان و کاهش هزینه های گرمایش و سرمایش قسمت های فوقانی دیوار را عایق رظوبت بسازند.

دیوار عایق حرارت

کاهش مصرف انرژی یکی دیگر از مباحث بحث برانگیز این روزها شده است. خصوصا که در جهت حفظ محیط زیست اقداماتی از سوی صنعتگران انجام شده است. در همین راستا این سازه ساختمانی را چه از داخل (با استفاده از پلی استایرن، پشم سنگ و یا پشم شیشه) و چه از خارج ( با استفاده از بلوک بتنی سبک، مصالح بنایی با لایه میانی هوا و یا دیوار پیش ساخته صنعتی) به صورت عایق کار می کنند.

دیوار عایق صوتی

عایق سازی صوتی هم که از یکی از مهمترین عایق بندی ها می باشد. ضمن آنکه عایق بندی صوتی برای سازه هایی مانند سالن های آمفی تاتر سینما و… مورد استفاده قرار می گیرد. عموما از پشم سنگ و پشم شیشه به عنوان عایق صوت مورد کاربرد قرار می گیرد.

_____

نظرات مشتریان

درباره شرکت

مرجع تخصصی صنعت ساختمان و هولدینگ فناوری اطلاعات و ارتباطات صنعت ساختمان برای کل صنعت و کل کشور به تفکیک رشته ها و استان ها و شهرستان ها به همراه یک تیم حرفه ای و مجرب جهت کاهش زمان و هزینه های فعالان صنعت ساختمان.

دسترسی سریع

دفتر ساخت و ساز

ساعت کاری

به دلیل ماهیت کسب و کارهای اینترنتی شما در هر ساعتی از شبانه روز می توانید با ما در تماس باشید، لیکن برای حضور یا تماس تلفنی به صورت زیر می باشد

شنبه تا چهار شنبه 8 صبح تا 17

پنج شنبه ها 8 صبح تا 14

جمعه ها به صورت ایمیل و شبکه های اجتماعی

تمامی حقوق این سایت متعلق است به دیجی معمار می باشد.