راهی سریع و آسان در شناخت انواع آجر - دیجی معمار ، مرجع تخصصی صنعت ساختمان

مسیر های ارتباطی

Karena
9 تیر 1400
ساخت و ساز
578 بازدید

چنانچه شما هم دستی در ساخت و ساز داشته باشید یا به نحوی با اجر ساختمانی سر و کار داشته باشید اهمیت شناخت انواع آجر برای دیوار و دیگر قسمت های سازه را درک کرده اید. در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی و مقایسه انواع آجر ساختمانی ، سبک ، سنتی و… بپردازیم، بنابراین این مطلب را تا انتها مطالعه بفرمائید. به طور کلی آجر را می توان از جنبه های مختلفی اعم از مواد اولیه، شیوه ساخت ، کاربرد و شکل ظاهری تقسیم بندی کرد. این تقسیم بندی صرفه جهت شناخت کافی شما در این بازار متنوع مصالح ساختمانی بوده تا در هنگام خرید و سفارش این محصول انتخابی مطمعن داشته باشید و متحمل هزینه های گزاف نشوید.

این محصول در انواع فوم دار و سوراخ دار نیز تولید می شود که ضمن چسبندگی بالا با ملات، استحکام خوبی داشته و فوم داخل آجر به نوعی موجب عایق بندی دیوار نیز خواهد شد. انواع آجر سفال از لحاظ ابعاد شامل آجر سفال ۱۵ سانتی ، آجر سفال ۱۰ سانتی و… می باشد. برای اطلاع دقیق از جزئیات این محصول و شرایط خرید لطفا با مشاوران ما در گروه مهندسی سنگاج تماس حاصل فرمائید. آجر نسوز:

    1. این نوع از آجرها دارای ساختاری کاملا متفاوت از سایر آجرها بوده که پوکه های معدنی نسوز و کانی ها مواد تشکیل دهنده اصلی این دست از آجرها می باشد. این مواد به گونه ای عمل خواهد کرد که استحکام بسیار بالایی در چنین شرایطی داشته و در دمای بالا متلاشی نخواهد شد.

      1. آجر ماسه آهکی:

      سیلیکات و کلسیم از مواد تشکیل دهنده آجر ماسه آهکی بوده و محیط فشار و بخار از شرایط ساخت این محصول می باشد. آهک و ماسه سیلیسی موجود در این محصول موجب جذب بالای آب و رطوبت به نسبت سایر توصیه می شود بنابراین آن را برای ساخت پی و کرسی چینی مورد استفاده قرار ندهید. ضمن آنکه در محیط های اسیدی و نمک های قوی هم نباید قرار بگیرد.

      1. آجر جوش:

       ترکیبات تشکیل دهنده آجر جوش خاک مقاوم به دمای بالا حتی تا دمای هزار درجه می باشد. این خاک به گونه ای می باشد که در دمای بیش از هزار درجه حالت خمیری نخواهد گرفت. این محصول که دارای رنگ سرخ مایل به سیاه بوده در ترکیبات خود گداز آور دارد که دلیل آن جلوگیری از عرق کردن بیش از حد آجر می باشد.

_____

نظرات مشتریان

درباره شرکت

مرجع تخصصی صنعت ساختمان و هولدینگ فناوری اطلاعات و ارتباطات صنعت ساختمان برای کل صنعت و کل کشور به تفکیک رشته ها و استان ها و شهرستان ها به همراه یک تیم حرفه ای و مجرب جهت کاهش زمان و هزینه های فعالان صنعت ساختمان.

دسترسی سریع

دفتر ساخت و ساز

ساعت کاری

به دلیل ماهیت کسب و کارهای اینترنتی شما در هر ساعتی از شبانه روز می توانید با ما در تماس باشید، لیکن برای حضور یا تماس تلفنی به صورت زیر می باشد

شنبه تا چهار شنبه 8 صبح تا 17

پنج شنبه ها 8 صبح تا 14

جمعه ها به صورت ایمیل و شبکه های اجتماعی

تمامی حقوق این سایت متعلق است به دیجی معمار می باشد.