نماهای آجری سنتی مدرن جالب دنیا را بشناسید! - دیجی معمار ، مرجع تخصصی صنعت ساختمان

مسیر های ارتباطی

Karena
9 خرداد 1400
ساخت و ساز
745 بازدید

تلفیق نمای آجری سنتی با نمای آجری مدرن و ایجاد نمایی خاص و در عین حال جذاب امروزه به یک دغدغه و حتی می توان گفت چالش روبرو شده است. دنیای متنوع آجر نمای سنتی موجب شده تا شما عزیزان بتوانید با تنها ترکیبی خلاقانه نمایی بسیار خاص برای ساختمان خود ایجاد کنید. به گونه ای که زیبایی و جذابیت نمای بیرونی ساختمان شما خبر بدهد از سلیقه افراد درون ساختمان. اینگونه نماها که با استفاده از آجر نمای سنتی قابل اجراست، علاوه بر جدید بودن با ایجاد حس نوستالژیک موجب ایجاد دلگرمی و حس امنیت خاطر در نگاه بیننده می کند. استفاده از آجر سنتی علاوه بر اینکه دمده نمی شود، رنگ و بافت با دوام و ماندگاری داشته و قابلیت اجرای آن در طرح ها و انواع آجر چینی دارد و به نوعی از امتیازات برتر این آجر محسوب می شود. در ادامه با ما همراه باشید.

 

همانگونه که بیان کردیم، ساخت نماهای آجری مدرن با استفاده از آجر سنتی امروزه به چالشی تبدیل شده است. چرا که تعداد افرادی که طرفدار نمایی مدرن و کلاسیک در کنار هم می باشند رو به افزایش است.

    1. نمای خشک

    نمای خشک شیوه ای در اجرای نمای ساختمان است که به جای استفاده از ملات ساختمانی برای چسبندگی میان اجزا از اتصالات و تجهیزات فلزی مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال برای اتصال پنل های رسی، سنگ و آجر از تجهیزاتی به نام ریل، پیچ و … استفاده می شود. نا گفته نماند سیستم خشک از عایق حرارتی، چارچوب نگهدارنده، فضای خالی تهویه، اتصالات، پانل های رسی و… تشکیل شده است.

    1. اجرای نما با ملات سیمان

    استفاده از ملات سیمان شیوه ای است که از زمان های بسیار دور تاکنون رواج داشته است. شیوه ای که تنها با ترکیب سیمان و آب و بدون نیاز به نیرویی متخصص ولی ماهر اجرا خواهد شد. از معایب این شیوه زمان بر بودن، احتمال کثیفی حاصل از دوغاب و ایجاد نخاله های ساختمانی می باشد.

    1. اجرای نما با استفاده از چسب

    چسب مخصوص اجرای نمای دیوار با دارا بودن خاصیت الاستیک در میان بافت اجزای دیوار ، به دیوار حالت ارتعاشی داده و از شکست و فروریختن آن جلوگیری خواهد کرد. تنها در هنگام استفاده از این محصول دقت کنید پیش از استفاده از چسب از پلاستر سیمانی استفاده نمائید، ضمن آنکه از گستردگی چسب بر روی تمامی سطح اطمینان حاصل کنید چرا که وجود خلل و فرج در میان بافت ها موجب نفوذ آب ، رطوبت و هوا به میان بافت و خسارت به سازه خواهد شد.

_____

نظرات مشتریان

درباره شرکت

مرجع تخصصی صنعت ساختمان و هولدینگ فناوری اطلاعات و ارتباطات صنعت ساختمان برای کل صنعت و کل کشور به تفکیک رشته ها و استان ها و شهرستان ها به همراه یک تیم حرفه ای و مجرب جهت کاهش زمان و هزینه های فعالان صنعت ساختمان.

دسترسی سریع

دفتر ساخت و ساز

ساعت کاری

به دلیل ماهیت کسب و کارهای اینترنتی شما در هر ساعتی از شبانه روز می توانید با ما در تماس باشید، لیکن برای حضور یا تماس تلفنی به صورت زیر می باشد

شنبه تا چهار شنبه 8 صبح تا 17

پنج شنبه ها 8 صبح تا 14

جمعه ها به صورت ایمیل و شبکه های اجتماعی

تمامی حقوق این سایت متعلق است به دیجی معمار می باشد.