۱۰ نکته ای که باید در آجر چینی سنتی بدانید! - دیجی معمار ، مرجع تخصصی صنعت ساختمان

مسیر های ارتباطی

Karena
9 تیر 1400
ساخت و ساز
695 بازدید

آجر قزاقی از قدیمی ترین نوع آجر سنتی می باشد که با تکیه بر تعداد بیشماری از آثار تاریخی به جا مانده از دوره ساسانیان من جمله مسجد جامع اصفهان، مسجد جامع اردستان، گنبد کاووس و… می توان این موضوع را اثبات کرد. تولید این محصول به همان شیوه دستی و کوره های سنتی انجام می گیرد که چیزی از مقاومت و استحکام بسیار بالای آن کم نخواهد کرد به گونه ای که از مقاومت بسیار بالایی در برابر هوازدگی و شکستگی حاصل از فشارهای جانبی برخوردار است.

برای داشتن نمای سنتی بسیار زیبا و یکدست لازم است تا در انتهای کار دیوار چینی بندکشی دیوار را انجام دهید. بندکشی عموما وظیفه پذیرش انبساط و انقباض سطحی موضعی و توضیحی به صورت کاملا یکنواخت در نمای ساختمان را دارد. ضمن آنکه با اجرای بندکشی دیوار از ورود آب باران برف و گرد و غبار و در نهایت نفوذ نم و رطوبت به قشای داخلی دیوار جلوگیری کرده اید.

    1. جالب است بدانید طی تحقیقاتی که توسط تیم سنگاج صورت گرفته است، امروزه حدود ۶۰ درصد از کسانیکه در حال ساخت و یا خرید ملک هستند تمایل به اجرای نمای ساختمانی خود به شکل سنتی را دارند. این به آن دلیل است که به دلیل فرهنگ غنی و اصالت ما ایرانی ها اجرای این گونه نما های سنتی آرامش خاصی را برای ما تداعی خواهد کرد.

      اجرای این گونه نمای سنتی امکان پذیر نیست جز با استفاده از آجر نما سنتی قزاقی. از همین رو گروه مهندسی سنگاج ارائه دهنده انواع آجر سنتی قزاقی در رنگ های بسیار زیبا، شما هموطنان گرامی را در راستای اجرای نمای سنتی و چشم نواز همراهی می کند. این آجر به دلیل شیوه تولید، ابعاد، مقاومت در برابر عوامل مضر محیطی بوده و از همه مهم تر شکل ظاهری بسیار زیبا برای ساخت نماهای سنتی بسیار محصول مناسبی می باشد. نمای آجر سنتی با استفاده از آجر قزاقی به دلیل طبیعی بودن محصول، بافت زیبا و منحصر بفردی که دارد، سادگی و آراستگی که به ظاهر می بخشد به صورت گسترده در صنعت ساختمان اعم از اجرای نما، کف سازی سنتی و کلاسیک کاربرد دارد. ضمن آنکه در نما سازی سنتی خارج از ساختمان هم بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. ضمن آنکه این گونه آجرها قیمت مناسبی دارد که اجرای آن با صرف هزینه های گزاف همراه نخواهد بود. برای دریافت اطلاعات دقیق تر در خصوص قیمت آجر سنتی قزاقی لطفا به لینک مربوطه مراجعه کنید و برای اطلاع از جزئیات نحوه دیوار چینی ساختمان با استفاده از این گونه آجرها این مقاله را تا انتها مطالعه نمائید.

_____

نظرات مشتریان

درباره شرکت

مرجع تخصصی صنعت ساختمان و هولدینگ فناوری اطلاعات و ارتباطات صنعت ساختمان برای کل صنعت و کل کشور به تفکیک رشته ها و استان ها و شهرستان ها به همراه یک تیم حرفه ای و مجرب جهت کاهش زمان و هزینه های فعالان صنعت ساختمان.

دسترسی سریع

دفتر ساخت و ساز

ساعت کاری

به دلیل ماهیت کسب و کارهای اینترنتی شما در هر ساعتی از شبانه روز می توانید با ما در تماس باشید، لیکن برای حضور یا تماس تلفنی به صورت زیر می باشد

شنبه تا چهار شنبه 8 صبح تا 17

پنج شنبه ها 8 صبح تا 14

جمعه ها به صورت ایمیل و شبکه های اجتماعی

تمامی حقوق این سایت متعلق است به دیجی معمار می باشد.